سی و هشت سال شکوه و افتخار

سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سی و هشت سال شکوه و افتخار

سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بایگانی
۲۳ دی ۹۵ ، ۰۸:۳۴

زرندیه پس از انقلاب

شهرستان زرندیه در تاریخ 81/10/29 با موافقت هیات وزیران به مرکزیت شهر مامونیه و با دو بخش خرقان و مرکزی و شهرهای ، زاویه، پرندک، خشکرود و رازقان بعنوان شهرستانی جدید و مستقل شناخته شد. این شهرستان دارای دو بخش به نام های خرقان با دهستانهای الویر، علیشار و دوزج و بخش مرکزی با دهستانهای حکیم آباد، خشکرود و رود شور می باشد.

 

شهرستان زرندیه با بیش از 50500 هکتار زمین کشاورزی زیر کشت با متوسط سرانه هر نفر 50 هکتار در بخش کشاورزی در سطح استان مقام اول را دارا می‌باشد و با 3000 هکتار پسته کاری(مقام اول پسته ارگانیک کشور)- واحدهای پرورش شتر مرغ، سه ناحیه صنعتی مامونیه، زاویه و پرندک با کارخانه‌های بزرگ سیمان، تولید اتاق اتوبوس و پروفیل، منطقه گردشگری و اتومبیل‌رانی ایرانیان، و نیروگاه رودشور از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد.


آشنایی با شهرک صنعتی مأمونیه



پس از استقرار فرمانداری زرندیه در سال 82 این شهرک احداث شد.شهرک صنعتی مأمونیه درشهرستان زرندیه و درفاصلة حدوداً ۵کیلومتری ازشهر مأمونیه واقع گردیده و مساحت آن در فاز عملیاتی معادل ۳۲۳هکتارو سطح کاربری اراضی صنعتی آن تقریباً ۲۱۸هکتار می‌باشد .

این شهرک درمجاورت اتوبان تهران - ساوه و همچنین جاده اصلی بین اتوبان و شهر مأمونیه واقع وفاصلة آن تا ساوه۳۰کیلومتر، شهر صنعتی کاوه ۲۰کیلومتر ، اراک ۱۹۵کیلومتر و تهران ۸۰کیلومترمیباشد . همچنین این شهرک در فاصلة ۲۰کیلومتری خط راه‌آهن سراسری و ایستگاه راه‌آهن شهرصنعتی کاوه ،۳۵کیلومتری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و۳۰کیلومتری گمرک شهرساوه قرار گرفته است.


داشتن زیرساختها وامکانات اشاره شده موجود، نزدیک بودن به کارخانه سیمان سفید و سیمان خاکستری زرندیه ،نزدیکی به شهر مأمونیه ، مجاورت با اتوبان تهران - ساوه، سهولت و امنیت ایاب و ذهاب،فاصله بسیار کم این شهرک با شهرصنعتی کاوه و ناحیه صنعتی پرندک، فرهنگ غنی صنعتی درمنطقه، دسترسی به سایر راههای ارتباطی مانند راه آهن و فرودگاه موقعیت بسیار مطلوبی رابرای سرمایه گذاری در این شهرک فراهم نموده به گونه ای که وسعت این شهرک تا ۱۰۰۰هکتارافزایش خواهد یافت.


واحدهای مستقر و صنایع مجاز برای استقرار:اولین قرارداد تخصیص زمین در این شهرک به اسفند ماه سال ۱۳۸۱بر می گردد و ازمجموع اراضی قابل تخصیص با کاربری صنعتی در آن اراضی در قالب قراردادهای منعقده به متقاضیان اختصاص داده شده و امکان استقرار کلیه صنایع با کدهای الف ، ب و ج تعریف شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در زونهای فلزی ،شیمیایی ، برق و الکترونیک، نساجی ،سلولوزی، کانی غیرفلزی ، غذایی و ...در آن وجود دارد.



شهرک صنعتی زاویه

شهرک صنعتی زاویه در پانزده کیلومتری شهر مأمونیه مرکز شهرستان زرندیه قرار دارد

این شهرک از طریق جاده فرعی اخترآباد به کرج متصل می شوذ

و در نزدیکی اتوبان تهران ساوه قرار دارد

تا به حال صنایع مهمی از جمله کارخانه عظیم سپهردیزل کاوه که دهها مدل متنوع کامیون و کامیونت تولید می کند در این شهرک استقرار یافته است و روز به روز در حال توسعه و گسترش است

مشخصات و موقعیت:

شهرک صنعتی زاویه در شهرستان زرندیه و در فاصلة کوتاهی ازاتوبان تهران - ساوه وهمچنین در نزدیکی شهر زاویه واقع گردیده است. از مزیتهای این شهرک فاصله ۸۵کیلومتری آن با شهر تهران می باشد. علاوه بر آن فاصله این شهرک تا ایستگاه راه آهن پرندک ۷کیلومتر، تا گمرک ساوه ۳۰، فرودگاه پیام کرج ۴۵کیلومتر،فرودگاه امام ۴۰کیلومتر، شهرک صنعتی اشتهارد ۶۰کیلومتر می باشد. همچنین این شهرک از شهرستان کرج۶۰کیلومتر، از شهریار ۴۵کیلومتر، رباط کریم ۴۰کیلومتر و شهر صنعتی پرند ۳۰کیلومتر فاصله دارد.

داشتن زیرساختها و امکانات اشاره شده موجود، نزدیکی به شهرهای تهران و کرج و فاصله کم تاپایتخت امکان دسترسی به فرودگاه امام خمینی و کارخانه سیمان سفید و سیمان خاکستری زرندیه و امکانات موجود در پایتخت نزدیکی به شهر صنعتی کاوه و نواحی صنعتی پرندک و تهران و کرج موقعیت بسیار مطلوبی رابرای سرمایه گذاری در این شهرک فراهم نموده است.

واحدهای مستقر و صنایع مجاز برای استقرار:ازمجموع اراضی قابل تخصیص با کاربری صنعتی در آن اراضی در قالب قراردادهای آماده واگذاری به متقاضیان می باشد و امکان استقرار کلیه صنایع با کدهای الف - ب وج تعریف شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست در زونهای فلزی،شیمیایی، برق والکترونیک ،نساجی، سلولوزی ،کانی غیرفلزی ، غذایی و... درآن وجود دارد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۳
علیرضا سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی