سی و هشت سال شکوه و افتخار

سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

سی و هشت سال شکوه و افتخار

سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بایگانی

این شهرستان دارای 60 هزار تن هکتار اراضی کشاورزی است که 17 هزار هکتار آن به کشت پاییزه با 60 هزار تن محصول جو، گندم و کلزا اختصاص دارد.

محصولات بهاره شامل ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، سیب زمینی، پیاز و آفتابگردان با تولید 190 هزار تن 6 هزار تن از اراضی این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

8500 هکتار از باغات پسته 80 درصد باغات پسته استان را در خود جای داده که کل محصولات باغی شهرستان 90 هزار تن در سال است و بزرگترین باغات پسته ارگانیک کشور به مساحت 400 هکتار که تحت نظر شرکت B.C.S آلمان نظارت و محصول آن به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

شهرستان زرندیه دارای 283 حلقه چاه عمیق کشاورزی و 150 رشته قنات و چشمه است که بیشترین چاه‌های عمیق در بخش مرکزی و بیشتر قنوات و چشم‌ها در بخش خرقان واقع هستند.

بزرگترین مجتمع شترمرغ کشور به مساحت 500 هکتار با 97 واحد  و ظرفیت تولید 29 هزار و 100 قطعه شترمرغ و تولید سالانه 67 تن گوشت در این شهرستان قرار دارد.

در زمینه تولید طیور با تولید سالیانه 17 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یکروزه رتبه نخست استان را در اختیار دارد و در زمینه تولید تخم‌مرغ با تولید سالانه بیش از 8 هزار تن رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

منبع: مصاحبه احمد قره‌بیگلو ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه ، با خبرگزاری تسنیم (05/08/1395)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۷
علیرضا سرخیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی